Reiki a jóga = dokonalá harmonie těla


Young woman doing yoga on a gym carpetHektická doba přeje návratu „starých tradic“ a tak tomu je i u léčebného umění reiky a tradičnímu způsobu aktivního odpočinku jógy. Obě dvě vychází z mnoha let starého učení. Základem úspěchu a správného provedení u obou dvou jsou však dokonale proškolení učitelé s citem pro dané odvětví.

Reiki

Jednoduše výstižně si pod cizokrajným pojmem představte léčení dotekem.

Reiki funguje na pudu lidstva, který máme zakořeněný hluboko v sobě. Jakmile vás někde více či méně bolí nebo se zraníte, automaticky se postiženého místa rukou dotknete. S tímto principem léčitelé reki fungují.

Léčitel reiki neubližuju, ani nezpůsobuje bolest. Ba naopak. Reiki je velice bezpečná, příjemná a účinná metoda uzdravování těla. Po proceduře se cítíte daleko lépe, než před ní. Léčitel vám dodá spoustu energie, zmírní fyzickou bolest a dodá duševní pohodu. Při reiki léčení navíc dokonale zrelaxujete své tělo a navodíte pocit rovnosti a harmonie.

Reiki se prování v příjemné harmonické místnosti, plné vůně a pohody. Léčitel by vám měl předem vysvětlit, jak procedura probíhá. Základem správného úspěchu je vaše stoprocentní uvolnění a důvěra k léčiteli. Reiki samozřejmě nenahrazuje lékařskou péči, ale může ji úspěšně doplnit. Pro zdravého člověka je reiki jedinečná možnost, jak odbourat stres a napětí.

V léčení reiki musíte věřit. Nikdo vám neposkytne hmatatelný důkaz, že „to“ opravdu funguje. Věř a víra tvá tě uzdraví. Jedno z principů, na kterých učení reiki funguje.

Jóga

Oproti reiki je jóga aktivní způsob relaxace. Skvělé cvičení, které je vhodné provádět každý den. Díky němu budete nejen o kousek štíhlejší, ale hlavně pružnější a vyrovnanější.

Základem jógy jsou tzv. jógové pozice neboli asán. U jógových pozic je kladen veliký zřetel na naprosto správnou techniku provedení. Cvičení by nebylo samo o sobě tak účinné bez plynulého správného dýchání. Pozice se nestřídají nahodile, ale podle pevného řádu, na základě protikladů. Díky tomu jóga pomáhá i ke správnému fungování vnitřních orgánů.

Na cvičení toho sebou moc nepotřebujete. Jóga je opravdu nenáročná. Obuv nepotřebujete žádnou, jen by vás zbytečně škrtila a svazovala. Důležitá však je měkká pěnová podložka (karimatka), větší ručník, kterým si u jednotlivých cviků podložíte různé partie těla. Toť vše. Samozřejmě, různé styly a obtížnosti v budoucnu s využitím speciálních pomůcek počítají. To vás ale na samotném začátku nečeká.

Není však jóga, jako jóga. Existuje několik základní variant.

Power jóga – ta je oproti té klasické, rychlejší, dynamičtější. Pozice se střídají rychleji v krátkých sestavách. Power jóga skvěle odbourává špatné držení těla, pomáhá zlepšit a obnovit pevnost pánevního dna. Hodí se i pro ty, kteří bojují s věčnou a častou bolestí zádových svalů.

Bikram jóga – stejně rychlá jako power jóga, pracující i se stejnými cvičebními prvky. Jeden zásadní rozdíl mezi nimi však je. Bikram jóga se cvičí při teplotě přesahující 40 stupňů. Díky tomu je jedinečná při odbourávání toxinů z těla a doplnění ztracené energie.

Wellness jóga – klidná, mírná. S pomalými cviky, zapadající do speciálně vymyšlené sestavy. Hodí se pro každou věkovou skupinu i váhovou kategorii. Wellness jóga se doporučuje cvičit těm, kdo trpí problémy se zádovým svalstvem. Dlouhodobým cvičením wellness jógy se vaše tělo stane ohebným a mrštným.

Hatha jóga – je nejšetrnějším typem. Můžete ji začít cvičit v každém věku, vhodná je i pro seniory. Postupnými, pomalými krůčky své tělo dostáváte do lepší kondice. Vhodná je i při zotavování po úrazech, kdy hledáte způsob, jak vrátit své tělo zpět do ztracené kondice.

Přidejte komentář