Zimní kila musí pryč


koupeno-NaváhaZimní měsíce…sice jsou už svátky blahobytu a „obžérství“ dávno pryč, ale venku sychravé a studené počasí. Naše tělo je zkrátka generacemi „nakódované“ k zimnímu ukládání. V zimě máme větší a častější pocit hladu nevyhledáváme ani tak zeleninu a ovoce jako kalorické bomby, které nám v nepříjemném počasí zvednou náladu. Výsledek? Ten je přeci jednoduchý. Ručička na váze stoupá a pásky u kalhot se nebetyčně povolují. Je ten nejvyšší čas, říct DOST.

Úkol číslo jedna: Stanovení cíle

Ráno si stoupněte na váhu a hodnotu si zapište do diáře s dnešním datem. Vezměte si metr do ruky a přeměřte si míry v pase, na bocích a přes stehna. Realita může být sice krutá, ale zavírat před ní oči nemá smysl. Tak a teď se zamyslete, kolik potřebujete shodit. Je celkem jedno, jestli to jsou dvě kila nebo deset. Stanovte si cíl, do kdy chcete přebytečná kila shodit. Nežijte však v nereálném světě a nestanovte si cíl, který zkrátka nemůžete splnit. Začaly jste s hubnutím teď a do období plavek přeci času dost . Navíc, odborníci nedoporučují větší váhový úbytek než dvě kila měsíčně, kvůli tolik neoblíbenému jojo efektu.

Skladba jídelníčku

Zakažte si vše, co je kaloricky hodnotné. Jídelníček si sestavte na pět až šest menších porcí, díky kterým nebudete mít hlad, ale přesto začnete hubnout. Základními prvky zdravého jídelníčku je zelenina, ovoce, bílé maso, bílkoviny, ale i zdravé tuky. Samozřejmě nezapomeňte na správný pitný režim, který by měl obsahovat dva až tři litry neperlivé vody. Pokud si s jídelníčkem nevíte rady, navštivte výživového specialistu, který vám s jeho úpravou pomůže.

Pohyb a zase pohyb

A je tady samozřejmě oblíbený bod. Pohyb. Bez něho to fakt nepůjde. Pokud se vám nechce zrovna cvičit, nechte doma v garáži dva nebo tři dny v týdnu auto a vyrazte do práce pěšky či kombinujte pěší chůzi a jízdu autobusem.

S hubnutím určitě pomůže…

Pokud víte, že jste nedisciplinovaná a jídlo na druhý den si doma nikdy nepřipravíte (nebo zkrátka nestíháte), zkuste využít tzv. krabičkový dovoz. Rozvoz krabičkových zdravých jídel funguje již v každém větším městě. Přímo domů vám dovezou krabičky, od snídaně, přes svačiny až po večeři. Vy se tak nemusíte starat ani o správné vaření, ani o nakupování.

Vědci také dokázali, že jedno kiwi denně pomůže k rychlejšímu spalování tuků. Takže vzhůru na nákupy a každý den ideálně po ránu zařaďte toto chutné exotické ovoce. Konzumace kiwi vám navíc dodá tolik prospěšný vitamin C, který vám pomůže v boji proti chřipce či viróze.

Naučte se zdravě mlsat. Samozřejmě, že pokud si zakážete mlsání, budete mít na dobrůtky chuť ještě víc. Pro tento případ si na sucho opražte neloupané mandle. 50g takto upravených mandlí mějte stále u sebe. Pojídání mandlí totiž ošálí naše chuťové buňky natolik, že na nic jiného už chuť mít nebudete. Pokud vám přeci jen nedá čtvereček čokolády spát, dopřejte si kvalitní hořkou čokoládu z mrazáku. Ano, správně. Dejte čokoládu do mrazáku. Uvidíte, jak ošálíte chuťové buňky. Z jednoho čtverečku zmrazené čokolády budete mít totiž daleko delší požitek, než z nezmrazené.

Ze svého jídelníčku vyškrtněte alkohol. Alkohol totiž zpomaluje odbourávání tuků. Chystáte-li se tedy na večírek, povolte si maximálně lehký vinný střik.

Na každé jídlo, včetně malých svačinek, si udělejte čas. Nikdy nejezte v kuchyni. Tam toho podle průzkumů sníme nejvíce.

Na zlatém pravidlu snídani sněz sám, o oběd se rozděl s nepřítelem a večeři mu dej celou také něco je. Ráno si můžete dopřát kaloricky vydatnější potraviny, odpoledne a večer už tomu tak není. V žaludku by vám před spaním sice kručet hlady nemělo, ale večeře by měla být opravdu jen lehká.

Přidejte komentář