Krásná pleť z talíře


Mladá žena - bižuterie (P)Hladká jak samet, na omak měkká a pružná s lehkým nádechem broskvové barvy. O čem že to mluvíme? No přeci o pleti a nejen o té v obličejové partii. Pleť máme po celém těle. Aby byla krásná, a lákavá na omak musíme se o ni starat. Nejjednodušší a nejefektivnější je začít péčí pěkně od talíře. Strava je totiž nejen důležitá k udržení štíhlé linie, ale také ke zkrášlení naší pleti.

Nežijeme proto, abychom jedli, ale jíme proto, abychom žili!

Ani nevíte, jak moc tahle věta vystihuje celou podstatu věci. Více, než název anti-aging. Nevíte co si pod ním představit? Pod tímto názvem hledejte správný přístup k vaření, která vám dodá vše potřebné pro zdraví.

Dnes se tímto „správným“ stylem vaření začala zabývat spousta věhlasných kuchařů. Základem kuchyně jsou čerstvé potraviny, které nejsou časově náročné na přípravu. A to ani stylem úpravy, ani dobou vaření. Čím déle je totiž tepelně upravujete, tím více ztrácejí své živiny. Ryby, drůbež, zelenina, dary moře atd. to jsou hlavní složky „zdravé“ kuchyně. Ve správném poměru a správně skloubené dohromady vám zajistí nejen pocit plně nasyceného bříška, ale dodají i tolik potřebné živiny a vitaminy pro krásnou pleť, lesklé vlasy i pevné nehty.

Konkrétní tipy co jíst

Tuky jednoznačně ano

„Michelinka“ na břiše příjemná není a vyškvařené vepřové sádlo se k pravidelné konzumaci zrovna dvakrát nehodí. Když mluvíme o tuku, mluvíme o těch zdraví prospěšných variantách, které obsahují omega 3, 6 a 9. Jejich dostatečný přísun v našem jídelníčku totiž pomůže pleti získat pružnost a tím pomaleji stárnout. Pro zdraví prospěšné tuky najdeme v rybách (těch tučnějších např. makrela), ale i v zelených a černých olivách, mandlích nebo v ořechách (vlašský, pekan…).

Antioxidanty po celý den

Jsme Češi a kvůli ovoci, které obsahuje co nejvíce vitaminů a antioxidantů se vypravujeme do super i hyper marketů, kde kupujeme ovoce nám příliš neznámé. Proč ale? Víte, že našemu tělu daleko více prospějí české jahody, maliny, borůvky nebo obyčejně neobyčejné švestky? „Naše“ ovoce nemá o nic míň vitaminů nebo antioxidantů než to vonící exotikou. Pro naše zažívání je také daleko lépe stravitelné. Pestrost tady vítězí, protože ani jeden druh ovoce nedodá tělu všechny potřebné vitaminy. Kombinovat a obměňovat, to tady platí nejvíce.

TIP na horké léto

Vychlaďte si meloun a v největším horku spořádejte. Nejen, že vás dokonale zasytí a zažene pocit žízně. Navíc se do vašeho těla dostane dávka lykopenu, která pomáhá udržet pleť mladou a pružnou. Také snižuje riziko vzniku srdečních chorob. Melounové svačinky spořádejte i se semínky, ty jsou totiž bohaté na „hodné“ tuky.

Bílkoviny vedou

Pokud postrádáte u své pleti pružnost a pevnost, vsaďte na přísun bílkovin. Vajíčka, maso či sója, by měla být na denním pořádku. Trpíte-li naopak mastící se pletí, která se často zanítí a vznikají na ni nepěkné vřídky, vsaďte na účinek probiotik. Ty totiž dokáží odvádět z těla toxické látky, což se samozřejmě na stavu pokožky projeví jen a jen pozitivním dojmem.

Zelený čaj

Pro pleť je i velice důležitý pravidelný a dostačující pitný režim. Čistá voda bez bublinek s kapkou citronové či limetkové šťávy je k pravidelnému doplňování tekutin to nejvhodnější. Každý den je lepší začít zeleným čajem, nežli kávou. Zelený čaj připravujeme kvalitní, skvěle osvěží v parném létě, vychladíte-li ho s kostkami ledu. Aby se vám jeho chuť „nepřejedla“ můžete do něj přidat i na jemno nakrájené kompotované ovoce, např. s broskvemi či jahodami chutná opravdu skvěle.

Přidejte komentář