Letos už určitě….aneb novoroční předsevzetí v akci


Tak starý rok si s tím novým podává dveře a je to opět tady. S novým rokem se zbavíme svých zlozvyků, budeme úspěšnější, štíhlejší, spokojenější, vyrovnanější atd. Nový rok je zkrátka mezník, jak ze sebe udělat daleko lepšího člověka. Ano nebo ne? Zlatá střední cesta s názvem Možná je tou správnou volbou.

Ta kila musí dolů

Řekne si nejedna z nás, když během svátků hřešíme a rozhodně nedodržujeme pravidla zdravého stravování. Hned od prvního s tím začnu, ale opravdu, ať vypadám do plavek opět luxusně. Znáte to? Pak s chutí do toho, nadváha není jen estetickou záležitostí, ale především zdravotní otázkou. Vysoký krevní tlak, zvýšená hladina cholesterolu, možný vznik cukrovky….to je jen malý výčet toho, co kila navíc můžou způsobit. Takže hubnutí rozhodně ano, ale opatrně. Žádné drastické diety, či hladovky. Nejdříve si spočítejte svoje BMI (kalkulačky jsou jednoduše online) a podle toho postupujte. Vyjde-li vám index v normě, ale přesto jste nespokojená, začněte cvičit. Tím si postavu vytrénujete nejlépe. Vyskočil-li index do zvýšené hranice nadváhy, zvolte vhodnou úpravu jídelníčku a zařaďte si do svého režimu více pohybu. Máte-li index na hranici obezity, navštivte v zájmu svého zdraví lékaře, který vám ve vaší cestě pomůže a bude vás mít stále pod dohledem.

Vyrovnaný harmonogram

Tak a od Nového roku nezapomínám. Už žádné neomluvené návštěvy lékaře, žádná nezaplacená složenka. Na narozeniny a svátky svých příbuzných se vždy včas připravím, žádné takové, že mi uprostřed rozdělaného nedělního oběda dojde smetana do omáčky. Od letoška budu neomylně „nezapomínatelná“. Ha sníte. Tohle je utopie a ne krutá realita. Ale přece….něco se s tím dělat dá. Kupte si diář. Neocenitelného pomocníka, kterého budete mít stále při ruce. Zapisujte si do něj všechno, co je pro vás důležité. I kdyby to mělo být jenom koupení stuhy do školky na karneval. Diář se stane vaším nejlepším kamarádem. Mysli hodně ulevíte, když budete mít diář u sebe i při večerním usínání. Na nočním stolku, samozřejmě. Vědci přišli na to, že naše mysl se nejlépe soustředí na úkoly dne před spaním. Jejich nevyřešení, či plánování na další den nám zbytečně ukrajuje požitek z kvalitního odpočinku. Takže jakmile vám probleskne sebemenší myšlenka na nějaký úkol, vezměte diář do ruky a úkol či nápad si zapište. Psychika dělá divy. A správně odpočinuté, toho zvládnete daleko víc.

Na poslední cigárko

Bouchnete šampaňské, přivítáte nový rok a zapálíte si svou poslední cigaretu v životě. Budiž vám to ze srdce přáno. Ale možností a příležitostí skončit s tímto nezdravým zlozvykem jste měla už tolik, že nechápu, proč by se Vám to mělo podařit právě teď. Zní to krutě? Možná, ale fakt je fakt. Přestat kouřit je sice chvály hodné, ale stresovat se tím hned od prvního dne nového roku neefektivní. Přestat musíte chtít. Pokud je vaše rozhodnutí pevné a neměnné, zajděte do lékárny a kupte si pomocné „berličky“, které vám pár následujících „náročných“ dní pomůže překonat. Zkuste žvýkačky, náplasti, popřípadě elektronické e-cigarety. To vše dodá vašemu tělu potřebný nikotin, na který jste si zvykly, ale ne škodlivý dehet. Stejně tak jako se dál léčit bod lékařským dozorem obezita, můžete vyhledat lékařskou pomoc při odvykání kouření. Normální je totiž nekouřit.

A budu se vzdělávat

Super…Tohle opravdu stojí za to. Učit se člověk musí celý život. Najděte si kurzy, lektora, večerní studium. Vzdělávejte se v tom, co potřebujete k práci. Učte se úplně něco nového, chcete-li práci lepší. Učte či prohlubujte si jazykové znalosti. Tohle předsevzetí má opravdu smysl a mělo by stát v popředí vašeho Novoročního seznamu tužeb a přání.

Přidejte komentář