Aby záda nebolela


Kdo nezná bolesti zad, ať hodí kamenem. Bolestmi zad ve větší či menší míře trpí každá z nás. Nepříjemná civilizační choroba, která znepříjemňuje pohyb i stav naší psychiky.

Vše má svoji příčinu

Příčiny bolestí zad je hned několik. Záda nás můžou bolet, protože máme

  1. Namožené svaly – například z neúměrné zátěže v posilovně, nošení většího množství těžkých břemen.
  2. Zablokovaná záda – nejčastěji stačí prudký pohyb a je to. Loupnutí a veškerý pohyb nám je zapovězen. S touto bolestí zad raději rychle k lékaři.
  3. Špatné držení těla – to je příčina, na které můžete hezky zapracovat. S přibývajícím věkem je to sice těžší a těžší, ale chodit správně je opravdu důležité. Jistě vám ochotně poradí obvodní lékař, nebo vám doporučí vhodnou rehabilitační pracovnici.
  4. Zaměstnání bez pohybu – ten kdo pracuje v sedě a má tím pádem tzv. sedavé zaměstnání je bolestí zad ohrožen daleko více než člověk fyzicky pracující. O chvílích pauzy by mělo být samozřejmostí protáhnutí a pár uvolňujících cviků, které zádům udělají jen a jen dobře.
  5. Pár kilo na víc – ano, to hraje také svoji zásadní roli. Páteř musí nosit daleko větší zátěž a to logicky nedělá zádům dobře. Zdravá strava, přiměřený pohyb a správný body mass index nás od této bolesti zachrání. S každým schozeným kilem budou záda bolet míň.
  6. Nepříznivé počasí – chodit v chladných plískavých dnech s odhalenými zády v krátké bundičce je sice frajeřina, ale nastydlá záda za to určitě nestojí. Spodní košilky tolik odsuzované náctiletými ve zralém věku patří k nedílné součásti šatníku. A to je opravdu moc dobře!
  7. Nevyrovnanou psychickou zátěž a trpíme přemírou stresu – ano, naše psychika ovlivňuje i bolesti zad, stres má zase za příčinu hlavně bolesti krční páteře. Nestresovat se a žít v psychické pohodě je jediným osvědčeným lékem.

Než se s bolestí vypravíte k lékaři, měly byste začít sportovat, správně jíst, vyhnout se stresu a hodit se do psychické pohody. Jednoduchá rada, která se lépe vyslovuje, než činí.

Pokud vás záda bolí jen občas, zkuste masáž. A jak se namasírujete sama? To asi těžko, ale co říci svému partnerovi? Může to být pro vás oba hezky strávený večer.

Než s masáží začnete, rozhodně nepodceňujte přípravu, není nic horšího než hledat s mastnýma rukama kapesník či sklenku vody.
Nejlépe se vám bude masírovat na zemi, kde si připravíte jakési „provizorní lůžko“ z deky a čistého prostěradla, tři ručníky srolujte do válečků. Jeden budete potřebovat pod čelo a zbylé dva pod ruce. Dobré je mít v záloze deku na přikrytí dolní části těla. U masáže je důležité teplo. Jistě nic nezkazíte příjemně se linoucí hudbou, aromalampou nebo zapálenými svíčkami. K masírování se skvěle hodí příjemné éterické oleje. Pokud se vám nechce kupovat nic speciálního, stačí masírovat stejným olejem, jako kapete do aromalampy.
V amatérském masírování je důležitá komunikace mezi partnery. Příručky pro začínající maséry jsou sice dobrá věc, ale co opravdu působí se nejlépe dozvíte od svého partnera. Slovní projev by měl být u masáže minimální. Masírovaná nebo masírovaný se musí dokonale uvolnit a svému partnerovi stoprocentně věřit. U masáže nezapomeňte pravidelně a klidně dýchat.
Důležitá zásada správného masírování tkví v dotyku. Všechny pohybu, které při masáži provádíte musí být plynulé a volné. V žádném případě ne křečovité či trhané.

I na bolesti zad se přeci jen dá najít minimálně jedna pozitivní věc, večer strávený v péči partnera obohatí váš vztah a třeba se stane nedílnou součástí vašeho partnerského života.

Štítky: , ,

Přidejte komentář