Dokonalý odpočinek


Vědci dokázali, že ženy v tom nejproduktivnějším věku, tedy mezi třicátým a čtyřicátým rokem života, trpí jevem, který nazývají „permanentní únava“. Asi se není ani čemu divit. Spočítejte si, milé dámy, svoji pracovní dobu. A všech „povolání“, prosím. Jsme zaměstnankyně, uklízečky, kuchařky, pochůzkářky, bankomaty…….70 -80 hodinový týdenní pracovní úvazek? Asi tak to zhruba vychází. Pak se můžeme divit, že by jsme si kofein nebo energetické nápoje potřebovaly „píchat nitrožilně“ aby jsme vydržely fungovat.

Životní kolotoč

Bohužel (nebo lépe bohu dík), naše těla nejsou na takovouto zátěž nastavená. Dříve nebo později dojde tělu „šťáva“. Permanentní únavu však neodbouráme zvýšenou dávkou spánku. Problém je hlouběji. Odpočívat, tedy kvalitně odpočívat, znamená naučit se něco nového.

ON a OFF

Kolikrát mě napadne, proč na svém těle nemáme to samé jako na spotřebičích. „Úplně vypnout“ se nám zkrátka nedaří ani ve slastných chvílích spánku, i tam se kolikrát projevují starosti a napětí. Po nás ženách se toho zkrátka chce příliš. A výsledek? Syndromy vyhoření, podrážděnost, depresivní myšlenky a tloustnutí. Pak nemáme cítit permanentní únavu, že?

Tabletu na odpočinek, prosím!

Kdyby to jen bylo tak jednoduché. Odpočinek je pro naše tělo strašně důležitý. Zklidňuje nervový systém, snižuje zvýšený krevní tlak, rozšiřuje tepny, které vedou k srdci a pomáhá nám dožít se dlouhověkosti a pomaleji stárnout. Lék zkrátka na hromadu neduhů. Jednoduchý lék, odpočinek. Není však odpočinek jako odpočinek. Odpočinout si můžeme čtyřmi různými způsoby.

Fyzický odpočinek

Tím si odpočine naše tělo. Oblíbenou formou fyzického odpočinku je jóga. Ta pomáhá uvolňovat a protahovat každý jeho kousek. Fyzicky si odpočineme i spánkem. Nejlepší je samozřejmě minimálně sedmihodinový spánek v noci. Velice účinnou formou odpočinku je i odpolední spánek. Bohužel, není moc z nás, které by jsme si ho mohly dopřávat. Přitom dvacetiminutové relaxační natáhnutí „po o“ pomůže zlepšit paměť a lépe se vyrovnat s denními činnostmi. Nemusíte zrovna usnout, stačí se jen zklidnit.

Duševní odpočinek

Odpočinout si duševně je poměrně složité, pro tělo však nezbytné. Pomůže, když zavřete oči a budete myslet na něco příjemného. Nemusíte rovnou snít a budovat vzdušné zámky. Stačí myslet na jednoduchou věc. Zavřete oči a představte si sami sebe jak třeba natíráte židli. Přetíráte ji štětcem sem a tam, nahoru a dolů…..Jednoduché myšlenky mají za následek velké činy. Tady v tomto případě vám jednoduchá věc pomůže odpoutat mysl od rušivých elementů a na chvíli „utéct“ od běžných starostí.

Spirituální odpočinek

Udělala jsem, dělám, musím udělat. Zkrátka na nic jiného nám naše podvědomí nedovolí myslet. Tedy až do té chvíle, než začneme myšlenky koordinovat. A jak jinak než meditací. Lehněte si na rovnou podložku, zavřete oči a soustřeďte se na svůj klidný dech. Ten, kdo správně medituje, se už po jedné minutě cítí lépe naladěn a do krve mu proudí nový příval energie.

Sociální odpočinek

Jsou chvíle, kdy vám lezou na nervy. Kdo? No přeci lidi! Pracujete s lidmi, cítíte se denně vypovídaná? Pak vyrazte ven a to mezi lidi! Divíte se? Proč? Nejsou lidi jako lidi. Sociálním odpočinkem se myslí čas, který strávíte se svými přáteli. Hlavně ženy jsou tvorové komunikativní, které přítelkyně potřebují jak kosa brousek. Vyrazte si s kamarádkou na dvojku bílého a proberte společně co vás trápí. Mít kolem sebe lidi, kteří vám pomůžou a poradí je k nezaplacení.

Filosofie odpočinku je složitá. Správně si odpočinout nejde naučit ze dne na den. K jeho dokonalosti je potřeba přeorganizovat celý svůj dosavadní životní styl. Ať se vám to podaří!

Přidejte komentář