Ovoce jako lék


Ovoce by mělo být jednou z hlavních složek našeho jídelníčku a to nejen proto, aby jsme si udrželi štíhlou linii. Kromě nízkého obsahu kalorií nám může i výrazně pomoci jako preventivní prostředek proti různým onemocněním. Jak konkrétně nám pomáhá, se pojďte podívat blíže.

Nejčastěji asi konzumujeme jablka. Staré dobré přísloví pravící, že pravidelná konzumace jablka před spaním obírá lékaře o výdělek nemá k pravdě až tak daleko. Slupka jablíčka obsahuje účinné látky, které pomáhají podporovat zažívání. Čerstvé plody obsahují veliké množství užitečných trávicích enzymů, které pomáhají rozpohybovat naše zažívací ústrojí. Samozřejmě nejvíce svého účinku ukáží při delší konzumaci nejlépe ranní (nalačno). Skvěle se tato malá zdravá „ranní léčba“ hodí těm, co bojují se zácpou či nepravidelnou stolicí. Pokud nastrouhaná jablíčka na chvíli podusíte, vytvoříte si za prvé dobrý kompot a za druhé účinný prostředek proti průjmu či gastroenteritidě.

Kromě zažívacích problémů dokáží jablka perfektně ovlivnit krevní tlak a to směrem dolů. Denní kontumace alespoň dvou jablíček (lze nahradit 100% jablečnou šťávou) napomáhá udržovat optimální hladinu cholesterolu a to sice díky petinu, který působí i jako prevence proti chorobám srdíčka (bohužel, to zlomené nevyléčí).

V období chřipek a nachlazení můžete vyzkoušet jablečný lék. Horkou jablečnou šťávu smíchejte s citronovou šťávou. Tato opravdu dobrá „meducínka“ pomáhá uvolnit a rozpustit hleny.

Jedno nastrouhané jablko ráno a jedno večer. Vaše zažívání vás bude milovat. Pektin, v jablku obsažený, pomůže zbavit střeva nahromaděných toxických látek.

Jablíčka by měli jíst také cukrovkáři. Nerozpustná vláknina v jablku obsažená, jim pomáhá regulovat hladinu cukru v krvi. Nehrozí tedy prudké zvyšování či snižování hladiny cukru.

Vem do ruky tužku, namalujem hrušku a pod hrušku talíř…..tak odhoďte pastelky a tímhle dobrým ovocem naplňte i nákupní košík (no, ze zahrady jsou rozhodně lepší ) Hruška obsahuje vysoké hodnoty draslíku a nízký obsah sodíku, díky tomu je vhodná při nemocech oběhového ústrojí a ledvin. Dalším kladem hruštiček je vysoký obsah fenolových sloučenin, tím se zvyšuje pevnost krevních kapilár a samozřejmě reguluje krevní tlak.

Stejně tak jako jablka, obsahuje i hruška nerozpustnou vlákninu, která skvěle působí jako prevence proti nádorům tlustého střeva a konečníku. Diabetáři si ale na hrušky musejí dát pozor, jsou velice sladké a hladinu cukru snadno vyženou do nepřípustných výšin.

I psychologové by měli konzumaci hrušek předepisovat spíše než pilulková antidepresiva. Díky svému složení se řadí mezi antistresové potraviny a její pravidelná kontumace pomáhá organismu vyrovnat se dobové nemoci stresu. Její pravidelná konzumace prý ovlivňuje i naši schopnost soustředit se. Takže jednu hrušku denně si asi zkuste naordinovat všechny, milé dámy.

Hrušky mají také projímavý, močopudný i protizánětlivý účinek. Samozřejmě platí, jako u kteréhokoliv ovoce, konzumace je lepší v syrovém, než tepelně upraveném stavu.

Jo, Hujer věděl, proč donáší svému profesorovi „švestičky z vlastní zahrádky“…Švestky chrání před určitými typy nádorových a srdečních onemocněních. Stejně tak jako se doporučují konzumovat při onemocnění ledvin a při vysokém tlaku.

Švestky dokáží i blahodárně pomoci při nepříjemné zácpě (tady jsou ještě o malinko více účinné švestky sušené, namočené přes noc do vody). Sušené švestky také prošly úspěšně studií dokazující jejich blahodárný vliv na snižování cholesterolu.

Štítky:

Přidejte komentář