Pitný režim není jen o vodě


Pixmac000000008005

S pitným režimem je to stejné, jako se správnou životosprávou. Jeho ignorování a špatné dodržování se dříve či později projeví nejen na našem zdraví, ale i na stavu pleti. Pokud špatně doplňujete tekutiny, bolí vás hlava, jste unavení, se soustředěním to právě také není zrovna na jedničku a pracovní výkonnost, o tom radši ani nemluvit. Kdo by to jen řekl. Správný, dostatečný a hlavně pravidelný přísun tekutin je pro náš kvalitní život nepostradatelný.

Pitný režim by se měl správně rozvrhnout. Není dobré, pokud denní dávku tekutin vypijete najednou či nadvakrát. Takovéto zavodnění způsobí vašemu organismu přinejmenším šok, ale užitek mu nepřinese žádný. Ideální je, pokud organismu dodáváte tekutiny postupně v cca hodinovém intervalu.

Druhá chyba je také čekání na pocitu žízně. Samozřejmě, v letním období, kdy rtuť teploměru šplhá k třiceti stupňům, pocit žízně máme. V zimním období nám však k naplnění pocitu žízně stačí hrnek čaje k snídani. Nicméně organismus potřebuje pořád stejný přísun tekutin. Samozřejmě v nadměrném horku je potřeba pitný režim zvýšit.

Výpočet ideálního množství tekutin

Pokud si do rovnice dosadíte svoji váhu, vyjde vám, kolik byste měli za den vypít litrů tekutin. Koeficient je stejný u mužů, žen i dětí.

Svoji váhu vynásobte koeficientem 0,035. Výsledné číslo je množství tekutin v listrech, které byste měli vypít. Např. 56 kg x 0,035 = 1,96 litru. Pokud trpíte nadváhou (spočítáte podle známé tabulky BMI), přičtěte si za každých 10 kilo čtvrt litru tekutin navíc.

Voda a spol.

Nejvhodnější tekutinou je čistá nesycená voda. Čistá voda „chutná“ tělu celý život. Nicméně někdy je potřeba pitný režim malinko zpestřit. Je poměrně velké množství tekutin, které nejen dodají tělu potřebné tekutiny, ale také něco navíc.

Šťáva z mrkve

Mrkev obsahuje spoustu vitaminu i minerálních látek. Její konzumace pomáhá zvýšit odolnost organismu proti nemocem i infekcím. Kromě toho má blahodárné účinky na pleť i vlasy. Ideální je pokud si sklenku mrkvové šťávy připravíte doma v odšťavňovači. Tuto lahodu si můžete dopřát klidně denně místo ranní kávy.

Rajčatová šťáva

Je sice pravda, že ji musíte přijít na chuť, ale její pravidelná konzumace stojí za to. Pro náš organismus je to hotová detoxikační bomba a pro naši pleť nejlepší dermatologická péče. Stačí, pokud této červené tekutiny vypijete jeden decilitr denně. Lepší je popíjet ji nedochucenou. Kdo to opravdu „nedá“, může si ji zkusit malinko osolit.

Pomerančová šťáva

Pomeranče, a citrusové plody vůbec, jsou zásobárnou vitaminu C. Po pomeranči, sáhneme hlavně ve chvíli, kdy mají virová respirační onemocnění zelenou. Věděli jste ale, že jsou i skvělým přírodním antioxidantem a díky svým přírodním látkám usnadňují průtok krve v cévách? Takže nejen, že šťáva z pomerančů posiluje imunitní systém, ale také pomáhá např. při migréně. Pokud si šťávu nepřipravujete doma sami, dejte si pozor, abyste nekupovali „zajíce v pytli“ ne každý papírový obal s nápisem Pomerančový džus je opravdu stoprocentní. Raději věnujte pozornost drobným písmenkům na obale.

Mléko a kakao

I tyto dvě tekutiny dokáží obohatit náš pitný režim. Nízkotučné mléko prý předchází problémům s vysokým tlakem. Díky obsahu kalcia a vitaminu D předchází vzniku kloubních onemocnění. Pravidelné popíjení mléka působí prý i jako prevence proti rakovině. Rozmícháte-li v mléce kakao, získáte nápoj, který oslavovali již staří Aztékové. Nejen, že zažene chuť na sladké, ale také posílí celý kardiovaskulární systém a našemu tělu dodá pocit pohody. Sice je pravda, že pravidelná konzumace je zabijákem štíhlé linie, ale hřešit se zkrátka občas musí.

Přidejte komentář