Teplo versus mráz. Ideál pro krásnou pokožku.


Zima - cryoterapieMít krásně hladkou pokožku je snem každé ženy. Aby byla pokožka pěkně pružná a dobře prokrvená, chce to péči. Když pominete tu pravidelnou denní (umytí, namazání) a týdenní (oholení, peeling) je tady ještě něco, co pomůže komplexně pokožce celého tělo. Teplo a mráz.

Vlhké teplo

Vlhkým teplem máme na mysli saunování. Sauna je pro náš organismus blahodárná a kromě správného prokrvení pokožky pomáhá i našemu organismu vyrovnat se prudkým a nenadálým změnám teplot. Saunovat se může každý dospělý jedinec, který je zdravý. Ve správně vyhřáté sauně by měly být minimálně dvě lavice. V sauně se totiž teplota pohybuje až kolem sto stupňů. „Nejtepleji“ je na horních místech, čím níže si lehnete nebo sednete, tím klesá i teplota. Umístění si samozřejmě můžete vybrat ideální je postupovat odspoda nahoru. V sauně se také vyvarujte fyzické námaze, ideálně byste měli ležet. Délka pobytu je velice individuální, obecně se doporučuje deset minut dvakrát až třikrát za sebou. Po saunování by mělo přijít rychlé zchlazení, nejlepší způsob je skok do chladného bazénku. V horším případě postačí i chladná sprcha. Pravidelná návštěva sauny pomáhá nejen prokrvit pokožku, udržovat imunitní systém ve střehu, ale napomáhá také ke správnému fungování srdce a plic.

Ničivý mráz

Je přesným opakem tepla, přesto má snad ještě blahodárnější účinky. Může se vám to zdát až děsivé ale v tzv. poláriu je tělo vystaveno teplotám 110 – 160 stupňů, ale pod nulou. Celá procedura trvá pouze dvě až tři minuty. Nejprve dojte k rychlému ochlazení kůže, tím se utlumí nervová zakončení a sníží se vnímání bolesti. V kryokomoře se nedoporučuje být v klidu, ale alespoň pomalu chodit. Když „mrazák“ opustíte, vlije se vám do žil opět krev a vaše tělo pocítí příjemný pocit tepla. Během pobytu v kriokomoře a při jejím opuštění se vám navíc do krve začnou vlévat „hormony štěstí“, tedy endorfiny. Takovýmto „prostým“ zmrazením a rozmrazením zůstává pokožka stále pěkně pevná a dobře prokrvená, prý je pravidelná návštěva polária malým receptem na mládí. U lékařů je toto uznávaná metoda doplnění rehabilitace, nebo zmírnění revmatu. Polárium je i hojně využívané vrcholovými sportovci.

Trpíte-li nějakou chorobou, každopádně byste měli návštěvu polária konzultovat s lékařem.

Když se přidá k teplu…

Ještě světlo a kyslík vyjde vám z toho v rovnici nová „vana“. Ano, lehátko s poklopem (nezakrývá však hlavu, tudíž klaustrofobie nehrozí). Tak by se dala jednoduše tato kyslíková vana, podobná vajíčku, popsat. Přístroj jako ze sci-fi filmu vás do čtyřiceti minut nabije energií, zrelaxuje unavené tělo i mysl a k tomu zanechá vaši pokožku krásně vyhlazenou a zpevněnou.

Procedura je velice jednoduchá, oblečena pouze do spodního prádla si lehnete na anatomicky tvarované lehátko, příjemné oranžové světlo začne prostupovat vašim tělem. Lehátko lehce vibruje a vaše tělo pozitivně vnímá i příval proudícího kyslíku (možnost i inhalace). Podle zvoleného programu dosahuje teplota od 36 do 76 stupňů. V zimě je toto ideální na příjemné prohřátí celého těla. Pokožka se krásně prohřeje a prokrví, tělo se nadýchá kyslíků a díky vyšší teplotě spálíte i nezanedbatelné množství kalorií. Jen oproti saunování nebo „mrazení“ je cena kolem tisícikoruny poněkud vyšší.

Zdravé otužování

Neláká vás zkusit ani jedno? Je to sice škoda, ale zkusit můžete i prachobyčejné domácí otužování. Pomůžete tak svému imunitnímu systému i prokrvení pokožky. Ideální je začít ranní sprchou. Začněte se sprchovat vodou, jakou jste zvyklí, zhruba po půl minutě snižte o kousek teplotu vody. Takto pozvolna postupujte až k vodě studené. Nebojte, nemusíte to zvládnout na poprvé. Dojít až do úplně „modrého“ pole chce čas a vytrvalost.

Přidejte komentář